Beitepusseren og rydding av gåmmålt kulturlandskap

Da me overtok småbruket ved Tinnsjøstrånda konne me ikkje sjå vatnet. Det var viktig fe kånn å åpne tunet ut mot vatnet. Fyrste våren høgg me omkring 500m3 rundt husa. (Dvs: Me hadde leid hjølp til det sjølvsagt. Helt ikkje på med traktor og sag) Det blei åpent og fint ut mot vatnet.

Arbeidet har fortsatt sida. Det e svært tidkrevande og mykje arbeid og sage vekk eller bryte stuv. Poenget med å skjære ned alle stuvane e å få klypt med beitepussaren. (Med den rekk eg over heile området på ein formiddag. Dersom ein får klypt ein gong i året så hindrar man at det kjem rønning og gror til at. Dersom eg skulle gått over med motorsag og ryddesag kvart einaste år e eg redd at kampen fort kunne vært over. Derfor legg eg mykje energi i å fjerne stuv og slette ut landskapet. Skal etterhvert kjøre flis over nokre av stubbane, slik at klyppinga gjeng fint fe seg.

20130630-123559.jpg

Etterhvert skal fleire tre høggas nedpå og gå til vedproduksjon, men det e ikkje vits å skjære ned alt fyrste året.

bilde (2)Fyrste året skar eg ikkje stuv. Da hadde eg nok med andre ting, samt å sprøyte stuvane med rundup. I fjor og i år har eg imidlertid gått hardt på fe å fjerne stuv. I år har eg fått fjerna såpass at eg har konne klyppe ned mot strånda og nord fe buret på Nord-Moen. Eg har au byrja ta litt ut mot vatnet der, men eg må ta litt meir stuv og kjøre på ein del flis før det blir bra der. Og så skal det kuttas nedpå 5-6 tre. (Det skal eg prøve å få gjort i år. Neste år skal eg gå laus på nokre foran gamlestugo, som au stend utan system .) Sjå 360panorama her..

Beitepusseren e ein fiffig sak. Den trekk eg med sekshjulingen. Sekshjuling har ikkje kraftuttak og derfe har beitepusseren egen motor. Kina- fantastisk upplegg i ditto kvalitet, men lignande redskap e heilt avgjørande fe å gjøre jobben. Den var sjølvsagt alt for dyr. Trur det var omkring 25000,- Allikevel helt nødvendig om skogen ikkje skal krype oppover veggene på bruket.

20130630-123550.jpg

20130630-123616.jpg

20130630-123625.jpg

20130630-124057.jpg

20130630-124109.jpg

20130630-124120.jpg